APARAT

Producenci

Nasi dostawcy części samochodowych
{* *}

Śledź nas na Facebooku

APARAT
APARAT

Aparat zapłonowy, stosowany w modelach gaźnikowych oraz elementy jak kopułka, palec i inne. Aparat zapłonow w silnikach zasilanych za pomocą gaźnika odpowiada za rozdział iskry na świece we właściwej kolejności i prawidłowych odstępach. Usterki aparatu zapłonowego objawiają się najczęściej nierówną pracą silnika, tzw "kaszleniem" oraz nieprawidłowym spalaniem paliwa co może się objawić silniejszym kopceniem z wydechu.

APARAT W tej kategorii nie ma produktów.

Podkategorie

  • inne elementy

    pozostałe elementy aparatu zapłonowego, przyspieszacz zapłonu, kondensator itd

  • zestaw kopułka+palec

    Zestaw naprawczy do aparatu zapłonowego, kopułka plus palec, i inne elementy, do naprawy źle pracującego aparatu zapłonowego.

    W poprawnym dobraniu pomoże katalog on-line producenta EPS

  • kopułka zapłonowa

    Kopułka zapłonowa, element zapłonu który poprzez palec zapłonu rozdziela iskrę na poszczególne cylindry silnika. Usterka kopułki to wytarte styki spowodowane zwykłym zużywaniem się poprzez tarcie obracającego się palca o elektrody wewnątrz kopułki. Może się również zdarzyć pęknięcie kopułki czyli usterka typowo mechaniczna zwykle spowodowane niewłaściwą obsługą, np przy wymianie przewodów zapłonowych. Uwaga!  Kopułkę należy dobierać zgodnie z producentem aparatu zapłonowego. Jeśli aparat Bosch to kopułka i palec w systemie Bosch, i tak samo dla Ducelier czy Magneti Marelli. Producenci kopułki mogą być różni ale system zapłonu zgodny z producentem aparatu zapłonowego.

    Katalog on-line producenta EPS, pomoże w dobieraniu elementów zapłonu do modelu samochodu.

  • palec zapłonowy

    Palec zapłonowy rozdzielacza, pośredniczy między osią aparatu a kopułką zapłonową. Obrót palca zapłonowego powoduje przekazywanie napięcia na poszczególne świece zapłonowe ze środkowej elektrody kopułki do zewnętrznych styków. Usterka palca zapłonowego, podobnie jak kopułki polega na wytarciu elementu stykowego. Również palec zapłonowy należy dobierać zgodnie z producentem aparatu zapłonowego. Do aparatu Ducelier należy pasować palec zapłonu w systemie Ducelier. Producenci aparatów zapłonowych zwykle zadbali o to by palce z innego systemu nie pasowały, np produkują aparat z inną średnicą osi niż konkurencja. Producenta aparatu łatwo odczytać z obudowy urządzenia.

    Katalog on-line EPS

  • moduł

    Moduł zapłonowy - elektroniczne sterowanie zapłonem. Moduł zapłonowy zastąpił wcześniejszy przerywacz aparatu zapłonowego. Wprowadzono więc najpierw aparaty bezprzerywaczowe, czyli wersję kopułki z palcem napędzanym prosto z wałka rozrządu silnika ale już bez przerywaczy. Poprawiło to pracę zapłonu eliminując np szkodliwe iskrzenie. To moduł rozdziela napięcie na poszczególne cylindry pracując na napięciu niskim czyli przed cewką. To wyraźnie poprawiło pracę całego układu zapłonowego.

    Usterki modułu zapłonowego to uszkodzenia zwykle spowodowane przegrzaniem, uszkodzeniami styków itd. Moduł jest urządzeniem zamkniętym - nie przewidziano jego naprawy a jedynie wymianę na nowy. W naszej ofercie moduły nowe, głównie w zamiennikach. Przy dobieraniu modułu również należy sprawdzać producenta układu zapłonowego i dopasowywać moduł do właściwego systemu zapłonu.

    Katalog on-line EPS

  • przerywacz

    Przerywacz zapłonowy, młoteczek + kowadełko + sprężynka, to elementy przerywacza zapłonu, stosowane w starszych wersjach układu zapłonowego z przerywaczem mechanicznym. Usterki przerywacza to naturalne zużywanie się ruchomych elementów przerywacza oraz wypalanie styków  spowodowanie iskrzeniem. Przerywacz pracując na wysokim napięciu (za cewką zapłonową) narażony jest na iskrzenie i wypalanie styków. Wszystko to dotyczy modeli samochodów już raczej antycznych.

    w poprawnym dobraniu pomoże katalog on-line producenta EPS

  • aparat kompletny

    Aparat zapłonowy, czyli rozdzielacz zapłonu, urządzenie dystrybuujące iskrę na świece zapłonowe w odpowiedniej kolejności i odstępach czasowych zgodnie ze zmieniającymi się obrotami silnika. Stosowany w modelach dziś już uznawanych za antyki. Wspólcześnie zapłonem steruje moduł zwany komputerem. W naszej ofercie ostatnie sztuki tylko używanych aparatów.