Kategorie

Producenci

Nasi dostawcy części samochodowych
{* *}

Śledź nas na Facebooku

Części elektryczne

Akumulatory

podstawowym składnikiem układu elektrycznego w każdym samochodzie jest akumulator, który podaje prąd zasilający na cały układ elektryczny, jego sprawność jest szczególnie ważna przy niskich temperaturach otoczenia, w czasie rozruchu silnika, dlatego w naszej ofercie mamy akumulatory tylko spradzonej jakości, pewnych marek producenckich, jak BOSCH, VARTA. Dobranie prawidłowe akumulatora jest ważne, ze względu na prąd i napięcie ładowania, prąd rozruchu oraz napięcie potrzebne w układzie elektrycznym (samochody osobowe i dostawcze 12V, samochody ciężarowe 24V, motocykle 6V). Można oczywiście zamówić na wymianę akumulator o tych samych parametrach jakie miał akumulator używany poprzednio i po temacie. Gdyby jednak nie było pewne, że założony akumumulator był prawidłowo dobrany, proszę się z nami skontaktować, podając nr nadwozia VIN , a ustalimy jaki akumulator powinien być zamontowany w danym modelu samochodu.
 

Bezpieczniki

bezpieczniki w samochodach, na przestrzeni lat ewoluowały razem ze zmieniającymi się modelami samochodów, dlatego przy dobieraniu należy zwrócić najpierw uwagę (najlepiej podglądnąć co ma się założone w swoim modelu auta) jaki typ bezpiecznika jest potrzebny a następnie jaka wartość prądowa w amperach

bezpieczniki płaskie Maxi mają zastosowanie do zabezoieczeń o wysokim amperarzu, czyli do wentylatorów itd

bezpieczniki oczkowe, czyli montowane śrubami przez oczka w nóżkach, również służą do pierwszego za akumulatorem zabezoieczenia głównego instalacji w samochodzie

bezpieczniki płaskie, większe czy mini, oraz bezpieczniki szklane rurkowe, zabezpieczają poszczególne podzespoły instalacji wg potrzeb amperażu

dobieranie jest więc proste, mozemy też zaproponować komplety na pojazd, które warto wozić ze sobą jako zapas na wszelki wypadek

Czujniki

w każdym samochodzie jest zastosowanych wiele czujników, których zadaniem jest mierzenie różnych parametrów na różnych mediach, a im nowszy model tym więcej czujników aby sterownik (komputer) miał lepsze dane do sterowania pracą samochodu.

czujnik ciśnienia oleju, mierzą ciśnienie oleju w silniku i pokazują je najczęściej w formie kontrolki, która zaświeca się na czerwono, kiedy ciśnienie jest zbyt niskie, bo to grozi zatarciem silnika spalinowego. Mogą też podawać sygnał o ciśnieniu do komputera jeśli jest w modelu samochodu zastosowana blokada pracy ze względu na niskie ciśnienie

czujnik ciśnienia paliwa, zwykle zamontowany na listwie wtryskowej. Jego zadaniem jest pomiar ciśnienia paliwa przed wtryskiem, żeby wtryskiwacze działały poprawnie, muszą mieć podane paliwo pod własciwym ciśnieniem.

czujnik ciśnienia w oponach, modne staje się mierzenie wszystkiego w samochodzie aby kierowca miał dziesiątki kontrolek przed oczami i dzięki temu producent samochodu chwali się nowymi gadżetami motoryzacyjnymi w nowych modelach samochodów. A tak naprawdę można by się bez tego pomiaru obejść, choć niektórzy już się przyzwyczaili i cieszą się z takich gadżetów.

czujnik ciśnienia wspomagania układu kierowniczego, mierzy cisnienie w układzie wspomagania kierownicy, w sumie też nie wiadomo po co, ale dzięki temu pomiarowi dowiemy się jeśli z układu wspomagania ucieknie olej i kontrolka się zaświeci...

czujnik FAP, czyli czujnik mierzący różnicę ciśnień spalin przed i za filtrem cząstek stałych FAP, a drugi stosowany dla FAP to czujnik otwarcia korka paliwa, który podaje sygnał do pompki zasilającej zbiornik z paliwem w płyn do FAP, po każdym odkręceniu korka paliwa

czujnik otwarcia drzwi, czyli czujnik do oświetlenia wnętrza samochodu oraz do alarmu,

czujnik podciśnienia, czyli czujnik sprawdzający, czy w układzie spalin, oraz recyrkulacji spalin jest podciśnienie, a to wazne, żeby spaliny nie wydostały się z układu wcześniej aż w układzie wydechowym... ponadto czujniki podciśnienia stosowane są w układzie doładowania powietrza za pomocą turbosprężarki...

 czujnik poziomu oleju, mierzą poziom oleju w misce olejowej, ale to pomiar mało precyzyjny, dla bezpieczeństwa silnika lepiej sprawdzać poziom oleju tradycyjnie, przez wysunięcie tzw bagnetu..

czujnik poziomu wody, mierzy zawartość płynu chłodzącego w układzie chłodzenia, zwykle montowany na zbiorniku wyrównawczym, kiedyś w starszych modelach w chłodnicy, często staje się przyczyną wycieków z układu chłodzenia, przy niewielkiej przydatności...

 czujnik stopu, inaczej włącznik świateł stopu, jego funkcja jest ważna dla bezpeiczeństwa użytkowników dróg, bo to zaświecające się światła stopu zawczasu informują nas o zwalnianiu lub zatrzymywaniu jadącego z przodu, dlatego należy sprawdzać działanie tego czujnika i niezwłocznie wymieniać, kiedy się popsuje.

czujnik stuków, czyli spalania stukowego, zabezpiecza silnik przed stukowym spalaniem paliwa, czyli przed nadmiernymi wybuchami mieszanki, korygując zapłon poprzez moduł sterujący...

czujnik temperatury powietrza wlotowego

czujnik temperatury płynu chłodzącego, czyli temperatury silnika, bardzo ważny czujnik, ze względu na możliwość przegrzania silnika, pokazuje temperaturę na skali, przekroczenie czerwoną kontrolką, ale też podaje temperaturę silnika do komputera aby np wysterować tzw ssanie...

czujnik temperatury w układzie chłodzenia - włącznik wentylatora chłodzenia, czyli termokontakt

czujnik wstecznego, czyli włącznik świateł cofania, montowany do skrzyni biegów...

dobieranie czujników może przysporzyć kłopotu, ale czasami mając zdemontowany swój czujnik można dobrać po parametrach, takich jak gwint, ilość pinów, kolor gniazda itd, albo skorzystać z katalogu on-line producenta czujników, EPS

Przekaźniki

przekaźniki w samochodzie są stosowane w różnych układach elektrycznego sterowania, jak właczanie wentylatorów, zamykani, otwieranie szyb, sterowanie światłami, kierunkowskazami, włączanie pompy paliwa, sterowanie szyberdachem, itd... dobierać jest je o tyle trudno, że mało występują w zamiennikach, większość przekaźników mozemy proponować tylko w oryginale, więc przy dobieraniu raczej koniczny jest kontakt i nr VIN