Kategorie

Producenci

Nasi dostawcy części samochodowych
{* *}

Śledź nas na Facebooku

Układ hamulcowy

układ hamulcowy to wiele podzespołów współpracujących w celu bezpiecznego zatrzymywania samochodu

stosowane są różne systemy hamulcowe jak Bendix, Bosch, Ate, Girling, Lucas, TRW, Brembo itd zależne od pierwotnego wykonawcy systemu, przez co różnią się wykonania zacisków hamulcowych, okładzin takich jak klocki czy szczęki, różnią się elementy osprzętu do montażu, więc przy dobieraniu należy zwracać uwagę również na zastosowany w swoim modelu system hamulcowy a nie tylko na model, rocznik, pojemność silnika, czy wielkość felg. Wszystko to wpływa na właściwy dobór elementów hamulcowych, często niezależnie od numeru nadwozia VIN.

hamulce bębnowe

hamulce bębnowe we współcześnie jeżdżących modelach samochodów stosowane są już tylko na tylną oś. W skład wchodzą bębny, okładziny w postaci szczęk hamulcowych, sprężynki montażowe, samoregulatory, cylinderki hamulcowe

bębny hamulcowe, nawet jeśli służą dłużej niż tarcze, to w końcu się zużywają (szczęki wycierając ich powierzchnię wewnętrzną zwiększają średnicę powyżej dopuszczalnej , średnica dopuszczalna jest podawana wewnątrz bębna) i należy je wymienić. Do ustalenia powinien wystarczyć wpis w naszej wyszukiwarce modelu samochodu i wczytanie się w parametry bębna jak średnica, ewentualnie ilość śrub stosowana w montażu koła. Gdyby jednak były problemy można skorzystać z katalogu on-line np firmy TRW, naszego podstawowego producenta elementów układu hamulcowego.

szczęki hamulcowe, czyli okładzina hamulcowa, cierna zamontowana na półokrągłych elementach, razem zwane szczękami hamulcowymi,odpowiadają za hamowanie tylnej osi w samochodzie. Należy je wymieniać kiedy warstwa cierna jest już na tyle cienka, że może grozić spękaniem i odpadnięciem od podłoża, a wtedy metalowa część sczęki będzie trzeć o bęben, powodując metaliczne hałasy i będzie niszczyć bębny. Do ustalenia wersji szczęk bardzo często potrzebna jest informacja jaki mamy założony system hamulcowy na tylnej osi (często system jest inny z przodu a inny z tyłu pojazdu). Nawet najlepszy katalog nie wystarczy jeśli nie sprawdzimy wersji systemu fizycznie w samochodzie. Znając system, można już skorzystać z katalogu np TRW

ciąg dalszy w budowie, przepraszamy....