Wyszukaj wg modelu

Kategorie

Producenci

Nasi dostawcy części samochodowych

Śledź nas na Facebooku

 

Alternator i podzespoły

zadaniem alternatora jest ładowanie akumulatora podczas jazdy samochodem, a właściwie w czasie kiedy silnik jest uruchomiony i napędza również alternator. Sprawny alternator to pewne ładowanie akumulatora i pewny rozruch zimnego silnika, nawet w zimie przy ekstremalnie niskich temperaturach.

W samochodach francuskich fabrycznie najczęściej montowane są alternatory produkcji VALEO, BOSCH, MITSUBISCHI, ale były też montowane w starszych modelach alternatory produkcji: DUCELIER, PARIS RHONE, ISKRA, DENSO, i inne mniej znane produkcje.

Przykładowe ilustracje kompletnych alternatorów: 

alternator  alternator  alternator

jeśli alternator się uszkodzi, możemy go zregenerować, bądź naprawić wymieniając tylko uszkodzoną część, np regulator napięcia, lub same szczotki, czy może wreszcie huczące głośno łożysko, a czasami potrzeba wymienić koło pasowe, zwłaszcza jeśli uszkodzi się wolnobieżka (sprzęgło jednokierunkowe w kole pasowym)

dobór części do alternatora, wymaga odczytania numeru i producenta z alternatora, bowiem dobieramy części do alternatora a nie do pojazdu, w tym przypadku numer VIN nie pomaga.

Pierwsze w alternatorach zużywają się szczotki, luzem dostępne są jednak tylko do starszych modeli, w nowszych wersjach można kupić tylko kompletny regulator napięcia wraz z zamontowanymi szczotkami. Można próbować dobrać szczotki wg rozmiaru i wymienić je w regulatorze napięcia, wylutowując stare w wlutowując nowe szczotki.

Przykładowe ilustracje szczotek do alternatrów:

szczotki alternatora  szczotki alternatora  szczotki alternatora

Następny w częśtotliwości sprzedaży jest regulator napięcia, który moze się uszkodzić elektronicznie (niewłaściwe napięcie na wyjściu) lub przez uszkodzenie (zużycie) szczotek będących integralną cześcią regulatora.

Przykładowe zdjęcia regulatorów napięcia do alternatorów:

regulator alternatora    regulator alternatora     regulator alternatora

W alternatorach wraz ze szczotkami wycierają się  ścieżki w komutatorach, czyli miejsca styku szczotek z komutatorem (bieżnia), można taki alternator naprawić wymieniając komutator

Przykładowe zdjęcia komutatorów do alternatora:

komutator alternatora  komutator alternatora  komutator alternatora

W alternatorach mogą się uszkodzić także inne elementy, np prostowniki napięcia, czyli podzespoły elektroniczne (zwykle diodowe), które odpowiadają za zamianę prądu przemiennego na prąd stały (wyprostowanie sinusoidy) ale wymiana nie jest już zbyt tania i może bardziej opłacać się wymiana całego alternatora np na regenerowany, podobnie jak przy uszkodzeniu obudowy, wirnika lub stojanu.

Spośród części alternatora, których wymiana jest opłacalna w sytuacji uszkodzenia, na pewno znajdują się koła pasowe alternatorazarówno te zwykłe jak i te koła z wolnobieżką (ze sprzęgłem jednokierunkowym)

Przykładowe zdjęcia takich kół do alternatorów:

koło alternatora  koło alternatora  koło alternatora

Często przyczyną głośnej pracy silnika, może stać się alternator z uszkodzonym łożyskiem. W naszej ofercie mamy łożyska do alternatorów fancuskiej firmy SNR lub polskie produkcji CX.

przykłady łożysk alternatora:

łożysko alternatora  łożysko alternatora  łożysko alternatora

zapraszamy do zakupów  w naszym sklepie internetowym


Zadaj pytanie on-line