ZAPŁON

Producenci

Nasi dostawcy części samochodowych
{* *}

Śledź nas na Facebooku

ZAPŁON

Zapłon - czyli układ zapłonu silnika, w skład mogą wchodzić cewki, świece, moduły elektroniczne, aparaty zapłonowe itp.Czyli wszystko to dzięki czemu następuje zapłon paliwa a właściwie mieszanki paliwa z powietrzem.

Dużą pomocą w dobraniu właściwych podzespołów zapłonu może być katalog on-line producenta EPS

Jeśli kategoria nie pokazuje produktów, należy kliknąć w nazwę  podkategorii.

ZAPŁON W tej kategorii nie ma produktów.

Podkategorie

  • cewka zapłonowa

    Cewki zapłonowe do samochodów Citroen/ Peugeot/ Renault/ Dacia.

    Cewka zapłonowa, urządzenie do przetwarzania niskiego napięcia 12V na napięcie wysokie w celu wytworzenia iskry na elektrodach świecy zapłonowej. Usterka cewki zapłonowej objawia się najczęściej brakiem iskry na świecy, co powoduje nierówną pracę silnika, problemy z rozruchem, a jeśli braknie iskry na wszystkie świece to wręcz uniemożliwia uruchomienia silnika.

    Dobór właściwej cewki do modelu samochodu ułatwią katalogi on-line producentów EPS, lub BOUGICORD, lub VALEO  

    Valeo Logo   Bougicord Logo  EPS LOGO  Expert Line Logo  Beru Logo  Bosch Logo

  • APARAT

    Aparat zapłonowy, stosowany w modelach gaźnikowych oraz elementy jak kopułka, palec i inne. Aparat zapłonow w silnikach zasilanych za pomocą gaźnika odpowiada za rozdział iskry na świece we właściwej kolejności i prawidłowych odstępach. Usterki aparatu zapłonowego objawiają się najczęściej nierówną pracą silnika, tzw "kaszleniem" oraz nieprawidłowym spalaniem paliwa co może się objawić silniejszym kopceniem z wydechu.

  • impulsator

    Czujnik położenia wału lub wałka rozrządu zwany czujnikiem Halla, czyli impulsator zapłonu.  Urządzenie to zastąpiło w układzie zapłonowym tradycyjny aparat zapłonu. Zamiast kopułki i palca zastosowano czujnik magnetyczny, który generując impulsy (generuje impulsy np koło zamachowe zamontowane na wale korbowym silnika, poprzez nacięcia - zagłębienia wykonane na powierzchni w którą skierowany jest czujnik Halla) sygnalizuje modułowi zapłonowemu zmieniające się obroty silnika. Uszkodzenie impulsatora, podobnie jak w przypadku uszkodzenia aparatu zapłonowego, powoduje nierówną pracę silnika a w ostateczności uniemożliwia rozruch. Impulsatory jako urządzenia zamknięte nie podlegają naprawie. Można je tylko wymienić na nowe (używane odradzamy).

    W naszej ofercie wybór producentów:

    Bougicord Logo  Bosch Logo  Fae Logo  febi logo  EPS LOGO  

  • pozostałe elementy

    pozostałe elementy zapłonu, takie jak uchwyty montażowe, fajki świec do cewki zapłonowej, uszczelniacze świec zapłonowych itd

    w naszej ofercie przede wszystkim Oryginały Citroen, Peugeot Renault lub Valeo:

    Citroen  Peugeot  Renault  Valeo  Bosch    

  • przewody zapłonowe

    Przewody zapłonowe, czyli przewody wysokiego napięcia, łączące cewkę zapłonową ze świecami iskrowymi. Usterki przewodów zapłonowych to przebicie do masy lub przerwa w rdzeniu i w obu przypadkach brak iskry na świecy zapłonowej. Dlatego warto stosować kable zapłonowe wysokiej jakości od sprawdzonych producentów i takie znajdziecie w naszej ofercie. Sprawdzenie uszkodzenia przewodu zapłonowego jest możliwe we własnym zakresie. W przypadku przebicia wystarczy uruchomić silnik i obserwować w ciemnościach czy na przewodach nie pojawiają się świecące błękitne efekty przebicia, a w przypadku podejżenia przerwania rdzenia można sprawdzić zdemontowany przewód omomierzem.

    Dobór właściwych przewodów zapłonowych ułatwi katalog on-line producenta JANMOR  

    Janmor Logo       BOSCH Logo    EYQUEM Logo    NGK LOGO

  • świece iskrowe

    Świece iskrowe, inaczej zapłonowe to urządzenie do spowodowania zapłonu mieszanki paliwo-powietrze podawanej do silnika przez układ zasilania. Swieca zapłonowa wytwarza na elektrodach iskrę od której następuje zapłon mieszanki. Uszkodzenia świec zapłonowych to najczęściej wytwarzanie się nagaru który może spowodować zwarcie elektrody plusowej z obudową. Zwykle wystarczy wyczyszczenie elektrod i ewentualne ustawienie od nowa odstępu pomiędzy elektrodami zgodnie z instrukcją do danego modelu świecy.

    Niezależnie od uszkodzeń, świece należy wymieniać zgodnie z zaleconymi przebiegami przez producenta świecy. Zwykle są to wartości 30 tys.km lub 60 tys.km. Zdarzają się też usterki typu pęknięcie izolara ceramicznego powstające jednak najczęściej w wyniku niewłaściwego montażu świecy. Świece należy dokręcać kluczem do tego przeznaczonym i z zachowaniem zasad dokręcania świec.

    Przy dobieraniu świec należy pamiętać o zachowaniu tych samych prametrów jak świece zamontowane fabrycznie, najlepiej odczytać z wymontowanych starych świec numer producenta i dobierać wg niego.

    W naszej ofercie tylko świece markowe, oryginalny (montowane fabrycznie) francuski EYQUEM, znakomity zamiennik japoński NGK i ewentualnie wszystkim znany Bosch.

    Logo EYQUEM       Bosch logo      NGK LOGO