Śledź nas na Facebooku
Układ zmiany biegów, to zestaw cięgien sztywnych lub linek do zmiany biegów łączących lewarek ze skrzynią biegów.
Jeśli w kategorii głównej nie widać produktów, należy otworzyć podkategorie klikając w ich nazwy.
Podkategorie
w układzie zmiany biegów występują różnej długości cięgna sztywne, łączone przegubowo z innymi elementami układu zmiany biegów. Zużyciu ulegją wkłady w główkach cięgien czego efektem może być wypadnięcie cięgna i utrata możliwości zmiany biegu. W naszej ofercie mamy kompletne cięgna nowe, zarówno oryginalne jak i zamienniki.
cięgno główne zmiany biegów czyli łącznik lewarka ze skrzynią biegów bądź z pośrednikiem zmiany biegów, ulega uszkodzeniu zwykle z powodu długotrwałej korozji, która uszkadzając metal powoduje osłabienie cięgna i jego zgięcie lub złamanie. W naszej ofercie cięgna główne nowe w zamiennikach i oryginały, oraz czasami również używane.
linki zmiany biegów, czyli cięgna elastyczne do zmiany biegów stosowane w nowszych modelach samochodów, sprzedawane zwykle w zestawie na pojazd (2 sztuki). Uszkodzenia linek mogą być różne: mogą się zacierać w pancerzu co utrudnia wybieranie biegów, mogą się zerwać lub rozciągnąć powyżej dopuszczalnej długości. W naszej ofercie linki głównie oryginalne ale pojawiają się też zamienniki. Używanych linek nie proponujemy.
pośrednik zmiany biegów, to nasza nazwa na element z układu zmiany biegów, który pośredniczy pomiędzy głównym cięgnem od lewarka biegów a cięgnami sztywnymi do skrzyni biegów, często nazywany "sierżantem" ze względu na kształt. Zużycie polega zazwyczaj na odpadnięciu kauczukowej kuli, która wsunięta do cięgna głównego pośredniczy w wybieraniu biegów, przenosząc ruch i zamieniając wzdłużny na poprzeczny, a bez tej kuli luzy na lewarku stają się tak duże, że wybieranie biegów staje się prawie niemożliwe.
Podpora stała - wspornik pod cięgno biegów, element przymocowany do skrzyni biegów na stałe z przegubem - główką do nabicia łba cięgna ruchomego do zmiany biegów. Dostępne w oryginale oraz w zamiennikach.