Brak produktów
Podane ceny są cenami brutto
Śledź nas na Facebooku
Przeguby napędowe
Przeguby napędowe to element półosi napędowej i nie w każdej wersji półosi są demontowalne zwłaszcza we francuskich modelach samochodów. Dlatego najpierw należy sprawdzić czy w swoim modelu "francuza" przegub od strony koła jest demontowalny.
Należy ścisnąć osłonę zaraz za przegubem i jeśli ugnie się aż do rury półosi to przegub jest wymienialny a jeśli pod osłoną jest wyraźne zgrubienie to przegub jest nierozbieralny i nie można go wymienić. W takim przypadku trzeba wymienić kompletną półoś napędową.
Przeguby wymienialne nie dają się ustalić według numeru nadwozia VIN bo zależą nie tylko od modelu i rocznika samochodu ale również od dostarczającego je na montaż producenta półosi.
Do poprawnego ustalenia wersji przegubu należy więc najpierw przegub zdemontować, następnie przeliczyć wielokliny na połączeniu przegubu z półosią (wieloklin wewnętrzny) i z piastą koła (wieloklin zewnętrzny) oraz zmierzyć średnicę pod osłoną, a w przypadku wersji z systemem ABS przeliczyć też ilość zębów na pierścieniu ABS.
Mając te dane można dopiero szukać i dobrać właściwy przegub napędowy od strony koła, a jeśli się okaże że takiego nie ma w ofercie to może oznaczać że jeszcze nie jest wyprodukowany w zamiennikach (w oryginale same przeguby nie są dostępne - tylko kompletne półosie napędowe) i trzeba dobrać kompletną półoś. Producenci przegubów dostarczają je w dwóch wersjach wyposażenia. Przeguby bez osprzętu - tzw gołe lub w kompletach z osłonami, opaskami i smarem. Lepiej jest zamawiać przeguby dostarczane w zestawach z osprzętem bo to daje gwarancję pasowania osprzętu do przegubu.
Te podstawowe informacje o dobieraniu przegubów napędowych do samochodów francuskich powinny wystarczyć do prawidłowego podejścia do tematu: dobór i wymiana przegubu w półosi. Zapraszamy więc do kategorii Napęd koła i podkategorii Półosie/przeguby. W niektórych modelach występował jeden rodzaj przegubu a wtedy dobór według naszej wyszukiwarki będzie jednoznaczny. Jednak są modele samochodów francuskich, w których występuje więcej niż jeden rodzaj przegubu i wtedy trzeba stosować zasady podane w tym artykule.
Czeladź 2015.07.30
Części do samochodów francuskich
zestaw montażu amortyzatora przedniego RENAULT TRAFIC II po 2001r,...
wahacz Renault TRAFIC II/ OPEL VIVARO przedni na stronę prawą, nowy w...
wahacz Renault TRAFIC II/ OPEL VIVARO przedni na stronę lewą, nowy w...
zacisk hamulcowy Renault Master III 2010- lewy przód system hamulcowy...
pistolet wtryskowy Bosch, KCA30SD2/4,...