ROZRZĄD

Producenci

Nasi dostawcy części samochodowych
{* *}

Śledź nas na Facebooku

ROZRZĄD

ROZRZĄD

Rozrząd silnika, najczęściej służy do przełożenia ruchu wału korbowego na ruch wałków (wałka) rozrządu, aby otwieranie, zamykanie zaworów wydechowych i ssących odbywało się we właściwych fazach i właściwym czasie. To bardzo ogólna definicja, zwłaszcza, że samych rozrządów jest kilka rodzajów i nie miejsce tu na szczegóły z tej kwestii. W tej kategorii znajdą Państwo zarówno kompletny rozrząd do popularnych modeli aut: rozrząd Citroen C5, Peugeot czy Renault, w tym: rozrząd Renault Master, jak i różne podzespoły i części: rolki napinacza, paski rozrządu, zaślepki oraz wiele więcej. Wszystkie produkty pochodzą od uznanych producentów, co gwarantuje wysoką jakość wykonania.

Jeśli w kategorii głównej nie widać produktów należy otworzyć podkategorie klikając w ich nazwy.

ROZRZĄD W tej kategorii nie ma produktów.

Podkategorie

  • koła pasowe rozrządu

    Rozrząd silnika - koła pasowe, chodzi o koła montowane na wale korbowym lub wałkach rozrządu, pracujące w rozrządzie. Dostępne raczej tylko w oryginale.

  • zaślepki wałka rozrządu

    W niektórych rozrządach, wałki rozrządu od strony przeciwnej do paska rozrządu muszą być zaślepiane, do tego służą zaślepki wykonane podobnie do simmeringów.

  • łańcuchowy i elementy

    Rozrząd łańcuchowy, czyli łańcuch, napinacze, ślizgi, koła zębate, osłony itd. Te rozrządy wytrzymują o wiele dłużej od paskowych ale też podlegają wymianie. W naszej ofercie nowe zestawy lub elementy luzem.

  • rolka napinacza

    Rolka napinacza paska rozrządu, która występuje jako podstawowy element w rozrządach paskowych. Podlega wymianie razem z pozostałymi elementami rozrządu. W naszej ofercie rolki luzem, razem z napinaczem lub w zestawach rozrządu.

  • osłony rozrządu

    Osłony rozrządu, rozrząd jako część silnika otwarta jest wrazliwa na uszkodzenia mechaniczne, dlatego stosowane są osłony montowane pod i nad rozrządem. W naszej ofercie osłony rozrządu nowe i używane, oryginały i zamienniki.

  • pasek rozrządu

    Pasek rozrządu, integralna część rozrządu silnika, można wymienić sam pasek w sytuacji kiedy z przebiegu pojazdu w kilometrach nie wynika konieczność wymiany rozrządu ale minęło 5 lat od poprzedniej wymiany (lub od nowości). Guma "parcieje" bez względu na przebieg pojazdu a 5 lat to taki graniczny okres po którym należy pamiętać o wymianie takich podzespołów jak paski. W naszej ofercie mamy tylko paski jakości oryginału od sprawdzonych producentów.

  • pozostałe elementy

    Pozostałe elementy rozrządu, czyli wszelkiego rozdzaju śruby, szpilki, podkładki, specyficzne podpory itd

  • rolka prowadząca

    Rolka rozrządu prowadząca pasek, czyli dodatkowe prowadzenie paska rozrządu oprócz rolki napinającej, nie w każdym rozrządzie występuje. W naszej ofercie tylko nowe rolki, w zamiennikach lu w oryginale, do wyboru, w ciagłej sprzedaży.

  • kompletny rozrząd

    Rozrząd silnika kompletny, w naszej ofercie tylko markowe rozrządy lub wręcz oryginalne. Kompletacje bywają różne, z pompą wody lub bez pompy. Częściej proponujemy rozrząd oddzielnie a pompę wody oddzielnie bo wtedy klient ma wpływ na wybór pompy wody. Wynika to ztego, że pompy produkują inni producenci niż rozrządy do silnika.

  • wałek rozrządu

    Do rozrządu silnika musimy jeszcze zaliczyć wałek rozrządu, choć można by go też zostawić jako element głowicy silnika. Jednak to rozrząd (czyli pasek lub łańcuch) przenoszą napęd z wału korbowego na wałek (wałki) rozrządu i wałki rozrządu są tak samo częścią rozrządu jak i  np głowicy silnika. Wałki mamy w sprzedaży nowe i używane, zamienniki lub oryginały.

  • koła zmiennych faz...

    W silnikach nowszej generacji zastosowano w rozrządach tzw wariator, czyli koło zmiennych faz rozrządu. W naszej ofercie dostępne w ciągłej sprzedaży nowe oryginały jednak często w cenie zamiennika. Uszkodzenie (zużycie) takiego koła zwykle objawia się głośnym hurgotem w czasie rozruchu zimnego silnika. Po rozgrzaniu silnika czyli po dokładnym rozprowadzeniu oleju w silniku, koło cichnie co jednak nie oznacza że można go nie wymieniać bez końca. Najlepiej zrobić wymianę takiego koła wraz z co drugą wymianą rozrządu.