Brak produktów
Podane ceny są cenami brutto
Śledź nas na Facebooku
Rozrząd silnika, najczęściej służy do przełożenia ruchu wału korbowego na ruch wałków (wałka) rozrządu, aby otwieranie, zamykanie zaworów wydechowych i ssących odbywało się we właściwych fazach i właściwym czasie. To bardzo ogólna definicja, zwłaszcza, że samych rozrządów jest kilka rodzajów i nie miejsce tu na szczegóły z tej kwestii. W tej kategorii znajdą Państwo zarówno kompletny rozrząd do popularnych modeli aut: rozrząd Citroen C5, Peugeot czy Renault, w tym: rozrząd Renault Master, jak i różne podzespoły i części: rolki napinacza, paski rozrządu, zaślepki oraz wiele więcej. Wszystkie produkty pochodzą od uznanych producentów, co gwarantuje wysoką jakość wykonania.
Jeśli w kategorii głównej nie widać produktów należy otworzyć podkategorie klikając w ich nazwy.
Podkategorie
Rozrząd silnika - koła pasowe, chodzi o koła montowane na wale korbowym lub wałkach rozrządu, pracujące w rozrządzie. Dostępne raczej tylko w oryginale.
W niektórych rozrządach, wałki rozrządu od strony przeciwnej do paska rozrządu muszą być zaślepiane, do tego służą zaślepki wykonane podobnie do simmeringów.
Rozrząd łańcuchowy, czyli łańcuch, napinacze, ślizgi, koła zębate, osłony itd. Te rozrządy wytrzymują o wiele dłużej od paskowych ale też podlegają wymianie. W naszej ofercie nowe zestawy lub elementy luzem.
Rolka napinacza paska rozrządu, która występuje jako podstawowy element w rozrządach paskowych. Podlega wymianie razem z pozostałymi elementami rozrządu. W naszej ofercie rolki luzem, razem z napinaczem lub w zestawach rozrządu.
Osłony rozrządu, rozrząd jako część silnika otwarta jest wrazliwa na uszkodzenia mechaniczne, dlatego stosowane są osłony montowane pod i nad rozrządem. W naszej ofercie osłony rozrządu nowe i używane, oryginały i zamienniki.
Pasek rozrządu, integralna część rozrządu silnika, można wymienić sam pasek w sytuacji kiedy z przebiegu pojazdu w kilometrach nie wynika konieczność wymiany rozrządu ale minęło 5 lat od poprzedniej wymiany (lub od nowości). Guma "parcieje" bez względu na przebieg pojazdu a 5 lat to taki graniczny okres po którym należy pamiętać o wymianie takich podzespołów jak paski. W naszej ofercie mamy tylko paski jakości oryginału od sprawdzonych producentów.
Pozostałe elementy rozrządu, czyli wszelkiego rozdzaju śruby, szpilki, podkładki, specyficzne podpory itd
Rolka rozrządu prowadząca pasek, czyli dodatkowe prowadzenie paska rozrządu oprócz rolki napinającej, nie w każdym rozrządzie występuje. W naszej ofercie tylko nowe rolki, w zamiennikach lu w oryginale, do wyboru, w ciagłej sprzedaży.
Rozrząd silnika kompletny, w naszej ofercie tylko markowe rozrządy lub wręcz oryginalne. Kompletacje bywają różne, z pompą wody lub bez pompy. Częściej proponujemy rozrząd oddzielnie a pompę wody oddzielnie bo wtedy klient ma wpływ na wybór pompy wody. Wynika to ztego, że pompy produkują inni producenci niż rozrządy do silnika.
Do rozrządu silnika musimy jeszcze zaliczyć wałek rozrządu, choć można by go też zostawić jako element głowicy silnika. Jednak to rozrząd (czyli pasek lub łańcuch) przenoszą napęd z wału korbowego na wałek (wałki) rozrządu i wałki rozrządu są tak samo częścią rozrządu jak i np głowicy silnika. Wałki mamy w sprzedaży nowe i używane, zamienniki lub oryginały.
W silnikach nowszej generacji zastosowano w rozrządach tzw wariator, czyli koło zmiennych faz rozrządu. W naszej ofercie dostępne w ciągłej sprzedaży nowe oryginały jednak często w cenie zamiennika. Uszkodzenie (zużycie) takiego koła zwykle objawia się głośnym hurgotem w czasie rozruchu zimnego silnika. Po rozgrzaniu silnika czyli po dokładnym rozprowadzeniu oleju w silniku, koło cichnie co jednak nie oznacza że można go nie wymieniać bez końca. Najlepiej zrobić wymianę takiego koła wraz z co drugą wymianą rozrządu.