Brak produktów
Podane ceny są cenami brutto
Śledź nas na Facebooku
NGK
Wiodący producent świec żarowych
na rynku motoryzacyjnym
Na rynku światowym w motoryzacji, jednym z lepszych producentów świec żarowych jest japoński gigant NGK, który sporo produkcji wykonuje w Europie, między innymi w fabykach we Francji i Wielkiej Brytanii.
Firma pod nazwą NGK Spark Plug Europe GmbH, posiada w Niemczech, w Ratingen swoją Centralę dystrybucji na całą Europę, oraz w czterech państwach: Turcji, Włoszech, Hiszpanii i Polsce równoprawne przedstawicielstwa, aby zbliżyć się z dostawami do klienta i usprawnić logistykę.
Dlatego nie mamy żadnych problemów z dostępnością do produktów NGK, dostarczane są równie szybko jak inne produkty europejskie, a tutaj interesują nas świece żarowe... To o świecach żarowych NGK chcemy napisać aby nasi klienci wiedzieli co kupują pod marką NGK.
Pierwszy montaż (fabryczny)
Nas interesuje zaopatrzenie samochodów francuskich, więc skupimy się na rynku francuskim. Od 1991 roku, uruchomiono produkcję świec żarowych i sond Lambda na terenie Francji, następnie również we Francji powołano w 1993 roku spółkę NGK Spark Plug S.A.S., która zajęła się rozwijaniem produkcji do marek europejskich a w szczególności dla Citroen, Peugeot (PSA).
Dziś można stwierdzić, ze większość europejskich marek jeździ na oryginałach produkcji NGK (świece) i NTK (sondy Lambda).
Spółka NGK Spark Plugs (France) S.A.S. zaopatruje w oryginały koncern PSA i Renault (w naszej ofercie)
Spółka NGK Spark Plugs (U.K.) LTD. zaopatruje w oryginały Aston Martin, Bentley, BMW Mini, Ford, Honda, Jaguar, Land Rover, Lotus, Rolls Royce, TVR, Vauxhall
Spółka NGK Spark Plugs Europe GmbH, Germany, zaopatruje w oryginały BMW, Opel, itd (więcej na stronie NGK)
Wiemy już, że mamy do czynienia z produktem oryginalnym, stosowanym na montaż fabryczny. Zobaczmy jednak co NGK proponuje klientom na rynek wtórny (aftermarket).
Rynek wtórny (aftermarket)
NGK Spark Plugs wszystkie swoje produkty udostępnia również na rynku wtórnym w sieci specjalistycznych sklepów i hurtowni, ale również serwisów i warsztatów. Jednak oprócz typowo pierwszomontażowych świec NGK ma w ofercie świece typowo na aftermarket pod nazwą D-Power, które łatwiej się dobiera w katalogu:
bo jest mniej referencji (niektóre z nich zastąpiło kilka referencji pierwszomontażowych) numeracja jest prostsza do zapamiętania, zestaw referencji obsługuje 95% samochodów. Asortyment D-Power firmy NGK pojawił się na rynku od 2005 roku i cieszy się coraz większym wzięciem na rynku wtórnym. Zawiera 47 referencji, które maja 1600 zastosowań, oferuje tylko świece w jakości wyposażenia oryginalnego. Asortyment ten podlega stałej aktualizacji nadążającej za potrzebami rynku. Mamy również w swojej ofercie świece z linii D-Power. Zapraszamy do przeglądania kategorii świece żarowe
Różnorodność świec żarowych
W ofercie NGK są świece starszego typu, do modeli z lat 80-tych i 90-tych ubiegłego wieku, oraz do najnowocześniejszych modeli samochodów budowanych współcześnie.
Ze względu na wykonanie, świece dzielą się na metalowe:
wśród świec metalowych rozróżnia się:
1) Świece żarowe metalowe tradycyjne, czyli z powolnym nagrzewaniem, z jedną spiralką, bez regulacji temperatury wykonane w całości z metalu, najczęściej z gwintem M12 i większym. Są to świece tanie i raczej tylko do bardzo starych modeli silników Diesla. Te świece w ciągu 20 do 25 sekund osiągają temperaturę pracy rzędu 800 °C.
2) Świece żarowe metalowe szybkiego rozruchu, wyposażone w jedną spiralę, której opór zmienia się wraz z temperaturą. Te świece osiągają temperaturę pracy 800 °C w ciągu 13 do 17 sekund.
3) Świece żarowe metalowe szybkiego rozruchu ale z regulacją temperatury SRM (Self Regulating Metal), z drugą spiralką, która reguluje wzrost temperatury świecy i utrzymuje go na pożądanym poziomie, co znacznie wydłuża żywotność tych świec. Nie wymagają specjalnego sterownika, gdyż same regulują swoją temperaturę. Opór spirali regulacyjnej zwiększa się wraz ze wzrostem temperatury i zmniejszając w ten sposób dopływ prądu ograniczają wzrost temperatury do pożądanego poziomu. Takie świece żarowe temperaturę pracy 900 °C osiągają w ciągu 4 sekund.
4) Świece żarowe prętowe QGS (Quick Glow System) czyli system szybkiego żarzenia. Te świece mogą występować w wersji bez regulacji (1 spirala), które wymagają specjalnego sterownika z regulacją przepływu prądu lub w wersji z samoregulacją (2 spirale). Te świece w obu wersjach nagrzewają się bardzo szybko, bo w ciagu 6 - 10 sekund osiągają temperaturę 900 °C.
5) Świece żarowe prętowe AQGS (Adwansed Quick Glow System) czyli unowocześnione świece QGS również z dwoma spiralami czyli samoregulacyjne, wyróżniają się bardzo cienką rurką grzewczą o średnicy 3,5mm, co pozwala na rozgrzanie się świecy do temperatury 1 000 °C zaledwie w ciągu 2 sekund. Szkodliwe emisje eliminowane są dzięki temu od początku rozruchu w fazie osiągania tej wysokiej temperatury, no dają niezawodny rozruch silnika.
Świece żarowe ceramiczne
Odpornością na najwyższe temperatury żarzenia charakteryzują się świece żarowe ceramiczne. W tych świecach spirala jest otoczona azotynem krzemu, materiałem ceramicznym, który pozwala osiągać świecom temeperaturę pracy do 1 350°C, czego żadna świeca metalowa osiągać nie może.
Świece ceramiczne mogą być jeszcze cieńsze od metalowych co ma zanaczenie w silnikach 16-to zaworowych, gdzie w głowicy jest mało miejsca na otwory dla świec.
Firma NGK sprzedaje świece ceramiczne od ponad 20 lat. Są w ofercie NGK świece typu SRC (Self Regulating Ceramic) czyli świece ceramiczne samoregulujące się. Są wyposażone w dwie spirale, grzewczą i regulacyjną i podobnie jak w metalowych SRM same stabilizują temperaturę na określonym poziomie, w ciągu 3 sekund osiągają temperaturę 1 100°C a następnie zregulowują do poziomu poniżej 1 000°C.
Świeca żarowa ceramiczna NHTC (New High Temperature Ceramic) czyli świeca ceramiczna wysokotemperaturowa nowej generacji, która w 2 sekundy osiąga temepraturę 1 000°C, a następnie przez 10 minut może dogrzewać w temeperaturze 1 350°C, czyli również w fazie regeneracji filtra czastek stałych minimalizując emisję cząstek. Takie świece pozwoliły producentom samochodów osiągnąć normy emisji spalin Euro4 i Euro5.
Ponadto takie świece mogą się żarzyć nawet przy odciętym dopływie paliwa i pośrednio dogrzewać filtr cząstek stałych FAP. Zatem w modelach samochodów z nowoczesnym silnikiem Diesla spotykamy świece ceramiczne i nie można ich zamienić na metalowe, które nie spełnią obliczonych przez konstruktorów temperatur i czasów grzania.
W naszej ofercie posiadamy duży wybór świec żarowych produkcji NGK dedykowanych do modeli Citroen, Peugeot, Renault, Dacia, zgodnie z naszym profilem sprzedaży części samochodowych. Jednak jeśli ktoś korzystając z wyszukiwarki świec NGK znajdzie zastosowanie również do innycch niz francuskie modeli samochodów to zapraszam do zamawiania wg ustalonego numeru świecy.
Przy pisaniu artykułu korzystaliśmy z wiedzy zawartej na oficjalnej stronie Firmy NGK, wszystkie znaki i nazwy użyte zostały jedynie w celu wypromowania marki NGK, której produkty oferujemy w naszym sklepie internetowym
Części do samochodów francuskich
zestaw montażu amortyzatora przedniego RENAULT TRAFIC II po 2001r,...
wahacz Renault TRAFIC II/ OPEL VIVARO przedni na stronę prawą, nowy w...
wahacz Renault TRAFIC II/ OPEL VIVARO przedni na stronę lewą, nowy w...
zacisk hamulcowy Renault Master III 2010- lewy przód system hamulcowy...
pistolet wtryskowy Bosch, KCA30SD2/4,...