Brak produktów
Podane ceny są cenami brutto
Śledź nas na Facebooku
zadaniem alternatora jest ładowanie akumulatora podczas jazdy samochodem, a właściwie w czasie kiedy silnik jest uruchomiony i napędza również alternator. Sprawny alternator to pewne ładowanie akumulatora i pewny rozruch zimnego silnika, nawet w zimie przy ekstremalnie niskich temperaturach.
W samochodach francuskich fabrycznie najczęściej montowane są alternatory produkcji VALEO, BOSCH, MITSUBISCHI, ale były też montowane w starszych modelach alternatory produkcji: DUCELIER, PARIS RHONE, ISKRA, DENSO, i inne mniej znane produkcje.
Przykładowe ilustracje kompletnych alternatorów:
jeśli alternator się uszkodzi, możemy go zregenerować, bądź naprawić wymieniając tylko uszkodzoną część, np regulator napięcia, lub same szczotki, czy może wreszcie huczące głośno łożysko, a czasami potrzeba wymienić koło pasowe, zwłaszcza jeśli uszkodzi się wolnobieżka (sprzęgło jednokierunkowe w kole pasowym)
dobór części do alternatora, wymaga odczytania numeru i producenta z alternatora, bowiem dobieramy części do alternatora a nie do pojazdu, w tym przypadku numer VIN nie pomaga.
Pierwsze w alternatorach zużywają się szczotki, luzem dostępne są jednak tylko do starszych modeli, w nowszych wersjach można kupić tylko kompletny regulator napięcia wraz z zamontowanymi szczotkami. Można próbować dobrać szczotki wg rozmiaru i wymienić je w regulatorze napięcia, wylutowując stare w wlutowując nowe szczotki.
Przykładowe ilustracje szczotek do alternatrów:
Następny w częśtotliwości sprzedaży jest regulator napięcia, który moze się uszkodzić elektronicznie (niewłaściwe napięcie na wyjściu) lub przez uszkodzenie (zużycie) szczotek będących integralną cześcią regulatora.
Przykładowe zdjęcia regulatorów napięcia do alternatorów:
W alternatorach wraz ze szczotkami wycierają się ścieżki w komutatorach, czyli miejsca styku szczotek z komutatorem (bieżnia), można taki alternator naprawić wymieniając komutator
Przykładowe zdjęcia komutatorów do alternatora:
W alternatorach mogą się uszkodzić także inne elementy, np prostowniki napięcia, czyli podzespoły elektroniczne (zwykle diodowe), które odpowiadają za zamianę prądu przemiennego na prąd stały (wyprostowanie sinusoidy) ale wymiana nie jest już zbyt tania i może bardziej opłacać się wymiana całego alternatora np na regenerowany, podobnie jak przy uszkodzeniu obudowy, wirnika lub stojanu.
Spośród części alternatora, których wymiana jest opłacalna w sytuacji uszkodzenia, na pewno znajdują się koła pasowe alternatora, zarówno te zwykłe jak i te koła z wolnobieżką (ze sprzęgłem jednokierunkowym)
Przykładowe zdjęcia takich kół do alternatorów:
Często przyczyną głośnej pracy silnika, może stać się alternator z uszkodzonym łożyskiem. W naszej ofercie mamy łożyska do alternatorów fancuskiej firmy SNR lub polskie produkcji CX.
przykłady łożysk alternatora:
zapraszamy do zakupów w naszym sklepie internetowym
Części do samochodów francuskich
zestaw montażu amortyzatora przedniego RENAULT TRAFIC II po 2001r,...
wahacz Renault TRAFIC II/ OPEL VIVARO przedni na stronę prawą, nowy w...
wahacz Renault TRAFIC II/ OPEL VIVARO przedni na stronę lewą, nowy w...
zacisk hamulcowy Renault Master III 2010- lewy przód system hamulcowy...
pistolet wtryskowy Bosch, KCA30SD2/4,...