RECYRKULACJA SPALIN

Producenci

Nasi dostawcy części samochodowych
{* *}

Śledź nas na Facebooku

RECYRKULACJA SPALIN

Recyrkulacja spalin, (EGR z ang. Exhaust Gas Recyrculations) w nowszych modelach samochodów spełniających kryteria zawartości szkodliwych substancji w spalinach, zaczęto stosować coraz bardziej rozbudowane systemy recyrkulacji spalin, aby wypalając się dokładniej nie przenosiły do atmosfery zbyt dużo toksyn i szkodliwych substancji. Na pewno podrożyło to produkcję samochodów ale idąc z duchem ekologii musimy się pogodzić, że tego typu dodatki będą już ciągle montowane. Uszkodzenie któregoś z elementów (zawór EGR, elektrozawory, chłodnice spalin, przewody itd) może powodować wadliwą pracę silnika i wyraźny spadek osiągów, dlatego jest to zestaw wrażliwych podzespołów, które możemy proponować głównie w oryginale, czasami w zamiennikach, czasami używane.

Jeśli w kategorii głównej nie widać produktów należy otworzyć podkategorie klikając w ich nazwy.

RECYRKULACJA SPALIN W tej kategorii nie ma produktów.

Podkategorie

  • kolektory spalin

    Do montażu zaworów EGR zazwyczaj służą kolektory spalin, które raczej trudno uszkodzić, chyba że mechanicznie np zrywając gwinty podczas demontażu zaworu.

  • opaski zaciskowe

    Opaski zaciskowe stosowane w montażu przewodów spalinowych w układzie EGR są na tyle specyficzne, że wymagają oddzielnej kategorii części samochodowych. Są zazwyczaj jednorazowego użytku więc ponowne zastosowanie często po zdemontowaniu nie jest możliwe.

  • uszczelki

    Uszczelnienie w układach EGR wymaga specjalnego wykonania uszczelek, które muszą być odporne na bardzo wysokie temperatury. Najczęściej są to wytłoczki metalowe, jednorazowego zastosowania, więc warto pamiętać, że jeśli chcemy rozkręcać coś w ukłądzie EGR należy zaopatrzyć się w odpowiednie uszczelki z góry już przed planowanym demontażem.

  • zawór EGR

    Zawór EGR do samochodów francuskich Citroen, Peugeot, Renault, Dacia.

    zawór który przerzuca część spalin z kolektora wydechowego z powrotem do układu ssącego w celu podgrzania mieszanki paliwo powietrze oraz dopalenie pozostałych w spalinach węglowodorów, co w efekcie obniża zawartość szkodliwych substancji w spalinach. Za dawkowanie spalin do ponownego spalania odpowiada właśnie zawór EGR.

    Rozróżniamy dwa wykonania takiego zaworu zawór sterowany mechanicznie za pomocą podciśnienia z ukladu ssącego lub elektrozawór EGR sterowany elektronicznie przez komputer pokładowy.

  • czujniki w układzie

    Czujniki temperatury spalin i ciśnienia spalin potrzebne w ukłądzie recyrkulacji spalin, proponujemy nowe oryginały, ewentualnie czasami mogą się trafić używane.

  • pozostałe elementy
  • przewody spalinowe

    Przewody spalinowe stosowane w układzie EGR muszą być odporne na bardzo wysokie temperatury i na szkodliwe działanie spalin, a przy tym muszą być elastyczne. Zwykle są to "peszle" wykonane ze stali. W naszej ofercie właściwie tylko nowe oryginały, czasami trafi się w dobrym stanie przewód używany...

  • elektrozawór dla EGR

    W systemach EGR (recyrkulacji spalin) do wysterowania zaworu EGR stosowane są dodatkowe lektrozawory, które regulują podciśnienie w ukladzie EGR.

  • wymienniki ciepła

    W systemie EGR zwłaszcza w silnikach diesla stosowane są wymienniki ciepła, czyli chłodnice spalin, w celu wstępnego obniżenia temperatury spalin podawanych do układu ssacego silnika. Na zamienniki tu raczej liczyć nie można, ale oryginały mogą być dostępne spoza oficjalnej sieci  autoryzowanych dostawców w cenach o wiele korzystniejszych. Należy to każdorazowo sorawdzać indywidualnie.