SPRZĘGŁO

Producenci

Ostatnio przeglądane

Nasi dostawcy części samochodowych
{* *}

Śledź nas na Facebooku

SPRZĘGŁO
SPRZĘGŁO

sprzęgło komletne, w składzie sa zazwyczaj 3 elementy, tarcza sprzęgła, tarcza dociskowa, oraz łożysko oporowe sprzęgła, choć w nowszych modelach łożysko może być zastąpione przez hydrauliczny wysprzęglik, który zakupuje się oddzielnie

SPRZĘGŁO W tej kategorii nie ma produktów.

Podkategorie

  • tarcza dociskowa sprzęgła

    docisk sprzęgła, czyli tarcza dociskowa, to dzięki odpowiedniemu wykonaniu docisku, naciskając pedał sprzęgła powodujemy odłączenie napędzania skrzyni biegów... zużycie polega zazwyczaj na wytarciu się miejsca w którym "słoneczko" opiera się na łożysku oporowym sprzęgła, powodując coraz trudniejsze wyciskanie aż do wpadnięcia łożyska w środek słoneczka jeśli nie wymienimy sprzęgła w porę

  • koło zamachowe dwumasowe

    dmumasowe koło zamachowe, to dodatkowe sprzęgło w nowoczesnych silnikach wysokoprężnych, uszkodzenie polega na zużyciu się wewnętrznych elementów tłumiących drgania poosiowe silnika, lub zużycie sprężyn oporowych, co w efekcie daje głośną pracę sprzęgła

  • STEROWANIE

    Sterowanie sprzęgłem, pod tym określeniem znajdziemy pedał sprzęgła, linkę sprzęgła, siłownik hydrauliczny i pompę sprzęgła, wreszcie łapę sprzęgła, oraz przewody ciśnieniowe do hydraulicznego sterowania sprzęgłem

  • ZESTAW sprzęgłowy

    zestawy sprzęgła, zalecane do wymiany komplety sprzęgła, czyli tarcza, docisk i łożysko, lub komlety bez łożyska

  • pozostałe elementy

    Pozostałe, niesklasyfikowane w pozostałych kategoriach, elementy sprzęgła, takie jak tulejki łapy sprzęgła, uszczelki przewodów itd

  • WYSPRZĘGLIK

    Wysprzęglik, czyli element sprzęgła przekazujący nacisk na pedał sprzęgła bezpośrednio na słoneczko docisku sprzęgła, a więc łożysko oporowe, lub hydrauliczne łożysko oporowe

  • tarcza sprzęgła

    tarcza sprzęgła, czyli właściwy element sprzęgający poprzez wewnętrzny wieloklin osadzony na wałku sprzęgłowym skrzyni biegów a elementem ciernym okutym na tarczy i pociąganym przez koło zamachowe silnika.... zużyta tarcza zazwyczaj powoduje tzw ślizganie sprzęgła odczuwane jako opóźnione zbieranie się samochodu pomimo dodania gazu i zwiększania obrotów silnika