Śledź nas na Facebooku
sprzęgło komletne, w składzie sa zazwyczaj 3 elementy, tarcza sprzęgła, tarcza dociskowa, oraz łożysko oporowe sprzęgła, choć w nowszych modelach łożysko może być zastąpione przez hydrauliczny wysprzęglik, który zakupuje się oddzielnie
Podkategorie
docisk sprzęgła, czyli tarcza dociskowa, to dzięki odpowiedniemu wykonaniu docisku, naciskając pedał sprzęgła powodujemy odłączenie napędzania skrzyni biegów... zużycie polega zazwyczaj na wytarciu się miejsca w którym "słoneczko" opiera się na łożysku oporowym sprzęgła, powodując coraz trudniejsze wyciskanie aż do wpadnięcia łożyska w środek słoneczka jeśli nie wymienimy sprzęgła w porę
dmumasowe koło zamachowe, to dodatkowe sprzęgło w nowoczesnych silnikach wysokoprężnych, uszkodzenie polega na zużyciu się wewnętrznych elementów tłumiących drgania poosiowe silnika, lub zużycie sprężyn oporowych, co w efekcie daje głośną pracę sprzęgła
Sterowanie sprzęgłem, pod tym określeniem znajdziemy pedał sprzęgła, linkę sprzęgła, siłownik hydrauliczny i pompę sprzęgła, wreszcie łapę sprzęgła, oraz przewody ciśnieniowe do hydraulicznego sterowania sprzęgłem
zestawy sprzęgła, zalecane do wymiany komplety sprzęgła, czyli tarcza, docisk i łożysko, lub komlety bez łożyska
Pozostałe, niesklasyfikowane w pozostałych kategoriach, elementy sprzęgła, takie jak tulejki łapy sprzęgła, uszczelki przewodów itd
Wysprzęglik, czyli element sprzęgła przekazujący nacisk na pedał sprzęgła bezpośrednio na słoneczko docisku sprzęgła, a więc łożysko oporowe, lub hydrauliczne łożysko oporowe
tarcza sprzęgła, czyli właściwy element sprzęgający poprzez wewnętrzny wieloklin osadzony na wałku sprzęgłowym skrzyni biegów a elementem ciernym okutym na tarczy i pociąganym przez koło zamachowe silnika.... zużyta tarcza zazwyczaj powoduje tzw ślizganie sprzęgła odczuwane jako opóźnione zbieranie się samochodu pomimo dodania gazu i zwiększania obrotów silnika